Hoe het begon / Le histoire

cropped-alleen-op-de-wereld-banner.png

Ik, Lauren, ben een paar jaar geleden begonnen alle lievelingsboeken van mijn vrienden en familie te lezen. Dat van mijn vader is ‘Alleen op de wereld’ van Hector Malot (in het Frans ‘Sans famille’). Dit wereldwijd beroemde boek gaat over het kind Remi dat door Frankrijk (en ook een stukje Engeland) reist, en dat grotendeels in zijn eentje. Hij ontmoet veel tegenslag op zijn weg. Toch heeft het boek veel kinderen en volwassenen, waaronder mijn vader en ik, tot de verbeelding gesproken. Een kind dat alleen de wijde wereld door reist, avonturen beleeft, en nare maar ook heel lieve mensen ontmoet.

In 2015 stelde ik mijn vader voor samen de route van Remi uit het boek te gaan fietsen. Waarom niet wandelen? Omdat fietsen voor ons natuurlijk is. Mijn ouders gaan al jarenlang samen op fietsvakantie, en toen ik geboren was ging ik vanaf één jaar oud achterop mee. Vanaf m’n zesde fietste ik zelf. Op een kleine fietsvakantiefiets met bagage (die toen nog vooral bestond uit mijn pop en ander speelgoed). Fietsen vinden wij leuk, spannend en je kan ook nog (op een fijne manier) je tentje en zo mee nemen.

Er bestaan geen kaarten van de route van Remi, maar je kunt aan de hand van het boek de route bepalen. Al met al schatten we de afstand op meer dan 7000 km. We fietsen van maandag 11 juli tot en met zaterdag 23 juli 2016 het eerste deel van de route die Remi loopt. Het eerste stuk loopt van geboortedorp Chavanon (een fictief dorp, maar wel geografisch te bepalen) via Bordeaux, Pau, Toulouse en Montpellier naar Sète. Ons eindpunt is nog niet bekend. Dat is afhankelijk van weer, wind en benen!

We vinden het leuk als je ons volgt! Ook kun je onder elk bericht reageren en vragen stellen en we vinden het heel leuk als je dat doet. 🙂

Lauren Smits & Erik Smits

————————————–

Depuis quelques années je, Lauren, suis commence de lire tous les livres favourites de mes amis et famille. Celle de mon père est ‘Sans Famille’ par Hector Malot. Cet ouvrage célèbre traite le voyage du enfant Remi par la France (et aussi un part de l’Angleterre). Sur son chemin il rencontre de nombreux revers.

En 2015, j’ai proposé à mon père de faire à velo le long du parcours de Rémi. Pourquoi ne pas marcher ? Parce que nous aimons le cyclisme. Mes parents vont des vacances  depuis 1977, et quand je suis né je suis passé d’un an avant je les accompgens sur lárrière de bicyclette.

Il n’y a pas de cartes de l’itinéraire de Rémi, mais on peux utiliser le livre pour trouver la route. Dans l’ensemble, nous estimons la distance à plus de 7000 km. Nous cyclons du lundi 11 juillet au samedi 23 juillet 2016 la première partie de la route. Le premier traject relie de village natal Chavanon (un village fictif, mais sur le plan géographique à déterminer) via Bordeaux, Pau, Toulouse et Montpellier à Sete. Notre dernier point n’est pas encore connue. Qui dépend de la météo, les vents et les jambes ! On l’aime quand vous nous suivre ! 

Lauren Smits et Erik Smits

 

Een Reactie op “Hoe het begon / Le histoire

Geef een reactie

